כל מה שרציתם לדעת על כיריים אינדוקציה

כיריים אינדוקציה הם כיריים הפועלים שיטה שבה מתחת למשטח זכוכית ממוקמים סלילים מגנטים היוצרים אפקט של חום מדויק המתאים לסיר הבישול. הסלילים יוצרים אנרגיה יעילה ושדה בישול מגנטי מדויק המחמם רק את תחתית סיר הבישול וכל האזור שמסביב  אינו מתחמם. אם לא תניחו סיר בישול על הכיריים, גם  במידה והכיריים עובדות, האזור לא יתחמם כדי לשמור על בטיחות המשתמש.

שיטת האינדוקציה אינה חדשה, היא הופיעה כבר בשנת 1900, אך רק בשנות השבעים של המאה הקודמת היא החלה לתפוס תאוצה בעולם ובישראל היא הפכה להיות פופולארית רק בשנים האחרונות. כיום יותר ויותר משפחות בוחרות בכיריים אינדוקציה על פני כיריים הגז המסורתיות.

 

טיפים על אינדוקציה כיריים – מה עדיף כירת גז או כירת אינדוקציה?

כירת אינדוקציה  היא כירה אשר פועלת על בסיס של מגנטיות, כאשר מניחים על הכירה את הסיר נפתח מעגל חשמלי והכירה מתחממת, וכאשר מסירים את הסיר מהכירה נסגר מעגל חשמלי והכירה מתקררת. לשיטת הפעלה זו יש מספר יתרונות:

השיטה מונעת כוויות מילדים או מכל מי שבטעות מניח יד על הכירה בלי לדעת שהיא פועלת. בשיטה זו הזרם המגנטי מתרכז רק באזור שבין הסיר  לאזור הבישול ומצמצם את האפשרות לכוויה. הבישול בכיריים אלו מהיר יותר ובטיחותי יותר מאחר ורק האזורים הרלוונטיים מתחממים וגם כל המטבח מתחמם הרבה פחות.

בשיטת האינדוקציה מהירות הבישול גבוהה הרבה יותר מאשר בכירות אחרות, אך עם זאת צריכת החשמל היא חסכונית יותר. ההפעלה של הכירה מיידית, גם בהדלקה, בכיבוי ובשינוי הטמפרטורה, והיא מספקת עוצמות גבוהות של חום המאפשרות הרתחת מים או כל בישול באופן מיידי.

הכיריים של AEG  מאפשרות גמישות ונוחות לסירים בגדלים שונים ויש בהן עד ארבעה אזורי בישול המאפשרים גמישות ואפשרות להניח את הסירים במקומות שונים על הכירה.

הכיריים של AEG  מאפשרות בקרה על עוצמת הבישול. באמצעות צג LED אפשר לעקוב אחרי עוצמת הבישול ואחרי הזמן שנשאר עד לסיום הבישול.

לעומת כירת הגז, כירת האינדוקציה אינה מאפשרת בישול על אש גלויה כך שלא ניתן להכין בה מאכלים כמו חציל שרוף על האש, פלפל קלוי ועוד. כירות הגז הן פחות בטיחותיות מאחר ויש בהן אש גלויה ולא בכל דירה, כמו בהרבה דירות שכורות, יש חיבור לגזבעודשחיבור למערכת החשמל יש בכל מקום.

לחברת AEG כיריים אינדוקציה במגוון גדלים ובמגוון טכנולוגיות, להתאמה מושלמת למטבח החלומות שלכם. צפו בקולקציה: https://www.aeg.co.il/products/kitchen/cooking/hobs

קראו עוד טיפים על:

טיפים על מכונת כביסה AEG

טיפים על מדיח כלים אינטגרלי