כיריים אינדוקציה חד פאזי – כל מה שצריך לדעת

על אף ששיטת האינדוקציה אינה חדשה ומוכרת כבר החל משנת 1900, היא תפסה תאוצה בעולם בסוף שנות ה- 90  ורק  בשנים האחרונות הפכה לפופולרית גם בישראל.  כיריים אינדוקציה הן כיריים המתחממות רק כאשר מניחים סיר על איזור הבישול. הסיר שהוא בעל תחתית שמתמגנטת, סוגר שדה מגנטי עם הכיריים ורק במקום שעליו מונח הסיר נוצר חום. ברגע שבו מסירים את הסיר מהכיריים או פשוט מכבים את הכיריים, המשטח בישול מתקרר במספר שניות.

 

באולמות התצוגה של מכשירי החשמל רואים בשנים האחרונות יותר ויותר ישראלים המעדיפים כיריים אינדוקציה, אך בעוד שרוב הכיריים דורשות חשמל תלת פאזי, כיום מוצעות גם כיריים חד פאזי המתאימות גם לבישול בדירות או במקומות שבהם יש תשתית חשמל  של פאזה אחת בלבד.

 

כיריים אינדוקציה חד פאזי – כל הסיבות שישכנעו גם אתכם לבחור בהן

כיריים אינדוקציה חד פאזי אינן דורשות חיבור מיוחד אל תשתית תלת פאזית יקרה יותר. גם אם יש לכם תשתית חשמל בעלת פאזה אחת תוכלו ליהנות מכל היתרונות של הכיריים החדשניות והמתקדמות על ידי שדרוג קטן של השקע כיריים לשקע סיקון 32

שיטת האינדוקציה היא שיטה שבה ממקמים סלילים מגנטים מתחת למשטח הזכוכית, סלילים היוצרים אפקט של חום מדויק המתאים את עצמו לקוטר של תחתית סיר הבישול. בשיטה זו נוצר שדה מגנטי אשר מחמם רק את הסיר עצמו ומונע בזבוז של אנרגיה אשר בשיטות אחרות אובדת בחלל החדר.

כיריים אינדוקציה חוסכות באנרגיה רבה. בכיריים אלו החום מגיע  ישירות לסיר הבישול . יחסית לבישול על גז שבו אנו מנצלים רק כארבעים אחוז מהאנרגיה המופקת לבישול ושישים האחוז הנותרים  פשוט מתבזבזים, בשיטת האינדוקציה אנו מנצלים כתשעים אחוזים מהאנרגיה לבישול עצמו.

 

בשיטת האינדוקציה, הכיריים מתחממות רק ברגע שמניחים עליהם סיר, כאשר על הכיריים לא מונח סיר, הן תמיד יהיו קרות. בדרך זו הסיכוי להניח את היד על כירה חמה מבלי לדעת שהיא מופעלת אינו קיים ונמנע הסיכון לקבלת כוויה כאשר אנו מניחים את היד בשוגג על כירה חמה.

 

שפים, טבחים מקצועיים וחובבי הבישול הרבים מעדיפים את כיריים אינדוקציה בשל השליטה המהירה על הטמפרטורות. לפני שהכיריים הפועלות בשיטת האינדוקציה הגיעו אל השווקים והפכו להיות פופולאריות, העדיפו רבים את הכיריים המופעלות בגז בשל השליטה על עוצמת להבת האש ובשל האפשרות להתאים את גודל האש לסוג הבישול, אך כיום עם התפתחות הכיריים הפועלות בשיטת האינדוקציה, כיריים אלו משלבות גם את היתרונות של הכיריים החשמליים וגם של להבות הגז והן מאפשרות שליטה מהירה ומלאה על הטמפרטורות.

 

לחברת AEG מגוון דגמי כיריים אינדוקציה בחיבור חד פאזי, המבטיחות ביצועים מעולים, בטיחות מושלמת ואמינות של מותג מוביל בעולם מעל 125 שנה.

גולשים נוספים התעניינו גם:

כיריים אינדוקציה 70 ס"מ

כיריים אינדוקציה 90 ס"מ