קולטי אדים: חושבים שהגיע הזמן להיפטר מהריחות והמחנק במטבח?

לקולטי אדים יש תפקיד חשוב במטבח. בלעדיהם, אדי הבישול, הריחות ומזהמי אוויר מצטברים לרמות בלתי נסבלות במטבח ובכל הבית. יחד עם זאת, חשיבות קולטי אדים לרוב אינה מובנת היטב כפי שהיא צריכה להיות. איך הם עובדים? איזה קולט אדים כדאי להתקין במטבח שלכם?

מה שחשוב יותר משאלות אלו זה להבין את התפקיד העיקרי של קולטי אדים. הם מיועדים להסרת חלקיקים שנישאים באוויר, שנוצרים במהלך בישול המזון ומהווים מקור לזיהום אוויר בתוך הבית. הם גם מפחיתים חנקן דו חמצני, פחמן חד חמצני ותוצרי לוואי אחרים שעלולים להיות מסוכנים, שמיוצרים על ידי מבערי גז. בכל בית באירופה מותקן קולט אדים , זהו מוצר בסיסי בדיוק כמו כיריים או תנור, בזכות קולט אדים המטבח ישאר נקי יותר וקל לניקוי. ולא חלון לא מחליף קולט אדים.

לא רק במסעדות

האמת היא שמבערי גז לבישול יכולים לייצר מזהמים ברמות שחורגות מקני בריאות, במיוחד במטבח אטום לאוויר, ולכן הם חיוניים להתקנה לא רק במסעדות, אלא גם במטבחים ביתיים שיכולים להימצא בסיכון אם המזהמים במטבח אינם מאווררים כראוי.

בחירה נכונה של קולטי אדים

לפני שדעתכם תוסח מכל סגנונות העיצוב של קולטי אדים שזמינים ביום, חשוב שתבדקו איזה סוג יעבוד היטב במטבח שלכם. מכשירים אלו זמינים בשני סוגים עיקריים:

קולטי אדים מחזוריים שמיועדים למטבחים שאין להם אמצעי אוורור חיצוניים. לדוגמא, אם אתם גרים בדירה או בבית משותף, והגז שלכם ממוקם על קיר פנים, אתם זקוקים לקולט אדים שמסנן וממחזר את האוויר במטבח.

קולטי אדים שמיועדים למטבחים שיש להם אמצעי אוורור חיצוניים. ברוב המקרים, במטבחים עם חלונות, הצינור יוצא דרך קיר חיצוני או דרך התקרה והחוצה דרך הגג, אם כי קיימות היום כמה מערכות של קולטי אדים שמותקנים על הרצפה.

מכיוון שהם אינם מצריכים שיפוצים נרחבים של חציבת תעלות או הקמת מבנה מיוחד, קולטי אדים מחזוריים נבחרים במקרים רבים אפילו בבתים שבהם ניתן להשתמש במערכת תעלה.

ההחלטה על הסוג המתאים היא החלטה אישית

אם אינכם מבשלים הרבה או שאינכם מייצרים מידה כבדה של ריחות בישול, עשן ומזהמי אוויר שונים, קולט אדים מחזורי יכול להיות כל מה שאתם צריכים.

בחברת AEG מצאו דגמים של קולטי אדים שיאפשרו לכם לבחור מערכת מחזורית או מערכת שמותקנת על תעלה, כך שגם הבחירות שלכם בסגנונות ובדגמים לא יהיו מוגבלים.

כמו כן בחלק מהדגמים של קולטי AEG קיימת תקשורת ישירה אלחוטית לכיריים של AEG והקולט יווסת אוטומטית את רמת השאיבה בהתאם לעומס ועוצמת העבודה של הכיריים מבלי שתצטרכו בכלל לגעת בפיקוד של הקולט.

בחירת מיקום קולטי אדים

אפשר למקם קולטי אדים בשלושה מיקומים שונים:

קולטי אדים מעל הגז

מכסים את רוב האזור מעל הגז החם. הם מותקנים מתחת לארון העליון שמסתיר את התעלה או את החלל שבו האוויר ממוחזר.

קולטי אדים בסגנון חיפוי פופולריים במיוחד במטבחים מעוצבים

ברוב המקרים, קולטי אדים אלו עשויים מנירוסטה ולפעמים מנירוסטה וזכוכית. בסגנון זה, אין ארון מעל הקולט האדים, ובמקומו מסתתר צינור הנירוסטה או ארובה.

נכון שסוגים אלו נבחרים בעיקר למערכות קולטי אדים עם תעלות, אבל בכל הדגמים של AEG קיימת אפשרות למחזור, כאשר הארובה מותקנת לקישוט בלבד.

בחירת מיקום נכון שימקסם את היעילות של קולט האדים שלכם

להשגת התפקוד הטוב ביותר של קולט האדים שתבחרו, יש למקם את מכסה המנוע שלו בגובה שמומלץ על ידי היצרן, מעל הכיריים, כך שהאוורור יתבצע כלפי חוץ. אם אינכם יכולים לאוורר כלפי חוץ, יש גם קולטי אדים מחזוריים ששואבים את האוויר דרך פילטרים ומפיצים אותו חזרה למטבח.

דגמים אלו עשויים ללכוד שומנים אך הם פחות יעילים הסרת מזהמים. כך שהשיקול לבחירת המיקום הנכון של קולט האדים שלכם תלוי במידה רבה בשאלה אם יש או אין לכם פתח אוורור במטבח.

אז איזה סוג קולט אדים כדאי לבחור?

יועצי השירות בחנויות החשמל המובחרות ייעצו לכם על בחירת קולטי אדים מתאימים ממגוון הקולטים של חברת AEG. אם אתם מחפשים מכשירים יעילים, מומלץ לבחור קולט אדים קבוע. אז להשגת רמת היעילות הגבוהה ביותר, כדאי שתבחרו מערכת של קולט אדים שניתנת להתקנה גם עם צינור.

בשורה התחתונה, מעבר לשיקולי הסגנון, שיקולי התחזוקה חשובים לא פחות

ללא קשר לסגנון קולט האדים שתבחרו להתקין בביתכם, חשוב שתזכרו שמדי פעם תצטרכו לנקות ולהחליף את המסנן. ברוב המקרים משימה זו תהיה די קלה לביצוע, אבל לפני שתבצעו את הרכישה, בדקו עם המומחים בחברת AEG את מאפייני הדגם של קולט האדים שבחרתם, כדי להבין כמה איך להסיר את המסנן שלו ואיך לנקות את הקדם מסנן ב AEG הקדם מסנן מתאים גם לניקוי במדיח כלים.

באתר של חברת AEG תוכלו למצוא את המידע השלם על בחירת קולטי אדים שיכולים להתאים לצרכים שלכם, ובאולם התצוגה של החברה ממתינים לכם נציגי מכירות שילוו אתכם בבחירת הדגם שישרת אתכם באופן הטוב ביותר.